V letošním školním roce jsme začali s novou informatikou, jejíž součástí je programování. K tomu jsme na 1. stupni jako základ výuky zvolili použití aplikace Robot Emil. S Emilovou pomocí žáci postupně učili programovat a nejen to. Emila jsme využili i pro meziročníkový projekt, na kterém se podíleli žáci 4. až 7. tříd.
V prvním pololetí Emil navštěvoval děti doma. Chodil se čtvrťáky a páťáky domů, seznamoval se s jejich domácími mazlíčky a plyšáky, pomáhal s úkoly, hrál si hry, v zimě stavěl sněhuláky, zdobil vánoční stromečky, četl knihy, jezdil na výlety, chodil na nákupy, vařil, byl také na volbách, jezdil na traktoru a dělal spoustu dalších zajímavých věcí.
Během všech těchto aktivit děti Emila fotily a obrázky pak dále upravovaly buď na mobilních telefonech, tabletech nebo třeba na počítači. Trvalo to poměrně dlouho, než se Emil vystřídal u každého žáčka. Některé děti si dokonce zkrátily čekání na Emila tím, že si namalovaly nebo vyrobily vlastního. Viděli jsme tak na fotografiích Emila postaveného z Lega nebo třeba vytvořeného z malých lepících lístečků.
Když už byly všechny fotografie hotové, upravené a odevzdané, přišla řada na šesťáky a sedmáky. Ti měli za úkol z fotografií vybrat ty nejlepší a vytvořit z nich krátké video. Někteří pracovali samostatně, jiní ve dvojicích a vzniklo tak kolem padesáti krátkých videí. Lepších či horších, ale každopádně zajímavých. Ta videa, která nejlépe splňovala kritéria postoupila před porotu čtvrťáků a páťáků, kteří hlasovali pro to nejlepší. Čtvrťáci vybírali video, které bylo vytvořené z fotografií všech čtvrťáků a páťáci zase vybírali to, ke kterému byly použity jejich fotografie. Hlasovalo se napříč třídami a na dvě vítězná videa se můžete podívat i vy. Věříme, že se vám budou líbit.
Adresa
Základní škola Kamenice
Ringhofferova 57
251 68 Kamenice
49°54’5.485″N, 14°34’54.039″E
Od 1. 1. 2022 náš web používá pouze technické cookies potřebné pro chod webu. O případné změně Vás budeme informovat.